استفاده از رایانش ابری، منابع انعطاف‌پذیر ونوآوری سریعی را به همراه دارد. این خدمات رایانه‌ای شامل ذخیره سازی، شبکه، نرم‌افزار،سرورها می‌شود.

راهکارهای شبکه رایانش ابری را در این مقاله بررسی می کنیم. Cloud Computing یا همان رایانش ابری مربوط به خدمات میزبانی ارائه شده از طریق اینترنت می‌شود و با استفاده از این سرویس به منابع انعطاف‌پذیر و نوآوری سریعی دسترسی پیدا میکنید و می توانید از خدمات رایانه‌ای شامل ذخیره سازی، شبکه، نرم‌افزار، سرورها و غیره بهره مند شوید.

شما برای استفاده از خدمات ابری، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید که در نتیجه باعث کاهش دیگر هزینه‌های عملیاتی شبکه‌تان شود. هنگامی که با هر دستگاهی از این فناوری استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق یک اینترنت امن به‌تمامی اطلاعات موجود در ابر دسترسی داشته باشید.

در فناوری رایانش ابری برای میزبانی داده‌ها، از یک فضای خارجی استفاده می‌شود. با وجود این فضای خارجی دیگر نیازی به استفاده از هاردهای فیزیکی برای میزبانی از داده‌ها نیست. علاوه بر موارد گفته شد، رایانش ابری، سرعت بالایی برای پردازش داده‌ها ارائه می‌دهد و امکان تغییر در داده‌ها، ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری آنها وجود دارد.

موارد استفاده از راهکارهای رایانش ابری

راهکارهای رایانش ابری برای مدیریت ارتباط با مشتری و منابع انسانی، حسابداری و کنترل موجودی و همچنین به عنوان روشی مقیاس‌پذیر برای ارائه نرم‌افزار و آماده‌سازی نسخه پشتیبان مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای استفاده از راهکارهای رایانش ابری

به دلیل مزایایی که این سرویس نسبت به روش‌های سنتی دارد، بسیاری از کسب‌وکارها برای شبکه خود از این سرویس IT استفاده می‌کنند. در ادامه به برخی از مزایا اصلی آن می‌پردازیم.

هزینه سرویس رایانش ابری

هنگامی که انتخاب شما راهکارهای رایانش ابری است، دیگر نیازی به خرید سرورها و تجهیزات دیگری نیست. علاوه بر تجهیزات و سرورها، استخدام نیروهای IT برای پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات، آماده‌سازی فضایی با سیستم خنک‌کننده و هزینه‌های برق، از جمله هزینه‌هایی است که در صورت نبود این سرویس باید پرداخت کنید. ولی به دلیل حذف‌شدن این هزینه‌ها، بسیاری از کسب‌وکارها به آن روی آورده‌اند.

 عملکرد رایانش ابری

این سرویس به دلیل اجراشدن در دیتاسنتر بزرگ و امن، عملکرد خوبی از سوی خود نشان می‌دهد. اگر هر زمانی به‌روزرسانی نیاز باشد، به طور اتوماتیک به‌روز می‌شود. به همین دلیل، همیشه بهترین عملکرد و سرعت را از خود نشان می‌دهد.

پشتیبان‌گیری سرویس

یکی از دلایلی که می توانید به راهکارهای رایانش ابری ارجعیت دهید این است که در حال حاضر این سر را به یکی از امن‌ترین روش‌های پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات تبدیل کرده است، ویژگی پشتیبان‌گیری است. در این سرویس، شما همیشه امکان بازیابی و بک‌آپ‌گیری از اطلاعات ذخیره شده خود را دارید.

امنیت Cloud Computing

برخی از ارائه‌دهندگان این سرویس، از یک سری سیاست‌ها و فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که باعث بالارفتن میزان امنیت شبکه می‌شود. امنیت بالا در سرویس‌های ابری باعث جلوگیری از ورود هرگونه حملات مخرب می‌شود.

مقیاس‌پذیری

مقیاس‌پذیری سرویس‌های ابری به شما امکان کم‌وزیاد کردن منابع را می‌دهد. به طور مثال، در هنگامی به بازدید بالا از سایت خود مواجه می‌شوید، سرویس ابری به طور خودکار پهنای باند را افزایش می‌دهد. در صورت کاهش بازدید نیز، پهنای باند را کم می‌کند.

سرعت

راه‌اندازی سرویس‌های ابری بسیار سریع انجام می‌شود. برای نصب آنها تنها به چند کلیک نیاز است. این سرویس انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در صورت نیاز کسب‌وکار شما، سرویس‌ها را به‌سرعت کم‌وزیاد می‌کند.

انواع رایانش ابری

  • ابر عمومی (Pablic Cloud): در این نوع ابر، ساخت و منابع محاسباتی در اختیار یک شرکت است که برای آنها از یک شبکه عمومی استفاده می‌کند.
  • ابر خصوصی (Private Cloud): در این نوع ابر، از امکانات ابر عمومی هم می‌توان استفاده کرد. همچنین، به دلیل محافظت فایروال از اطلاعات، کنترل نسبت به داده‌ها و شبکه از دست نمی‌رود.
  • ابر ترکیبی (Hybrid Cloud): این نوع ابر، ترکیبی از ابرهای عمومی و خصوصی است. همچنین، نسبت به دو نمونه دیگر، انعطاف‌پذیری بیشتری داشته و امکانات زیادی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.
Picture of samira andisheh

samira andisheh

چای هوشمند

با تیمی نخبه، چابک و خلاق آماده‌ایم تا جهانی هوشمند برایتان خلق کنیم.چشم انداز ما کسب و کاری هوشمند برای شماست.