مرکز پشتیبانی کامپیوتر

مرکز پشتیبانی کامپیوتر

مرکز پشتیبانی کامپیوتر|اسمارت تی

مرکز پشتیبانی کامپیوتر چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟ امنیت شبکه و مانیتورینگ موضوع بسیار مهمی است و کسب و کارهای مهم نیز باید همیشه به آن دقت داشته باشند. حفظ اطلاعات موجود در یک شبکه و افزایش عملکرد کلی آن کسب و کار موجب بهبود کیفیت آن برند می‌شود. بنابراین اگر شما نیز از افراد دغدغه‌مند برای شغل خود هستید، این مطلب را در مورد مفهوم مرکز پشتیبانی کامپیوتر از دست ندهید.

مرکز پشتیبانی کامپیوتر چیست؟

به طور کلی پشتیبانی کامپیوتر مجموعه فعالیت هایی مانند رفع ایرادات، جلوگیری از حذف اطلاعات به صورت ناخواسته، بهتر شدن عملکرد و در نهایت جلوگیری از بروز برخی مشکلات شامل می‌شود. البته این موارد به همین جا ختم نمی‌شود و در ادامه بخش دیگری از فعالیت‌ها را می‌بینید:

?تهیه بکاپ از طریق روش‌های مختلف به منظور جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات

?ارائه گزارش به صورت ماهانه از وضعیت شبکه‌ها

?دسترسی لحظه‌ای به کارشناس برای حل مشکلات ناگهانی شبکه

?در دسترس قرار دادن پیشنهاد به یک کسب و کار برای داشتن شبکه‌ای بهبود یافته با مشکلات کمتر

پشتیبانی کامپیوتر|اسمارت تی

پشتیبانی کامیپوتر چه خدماتی را شامل می‌شود؟

اگر از شرکت درستی برای پشتیبانی کامپیوتر کمک بخواهید، آن‌ها خدمات ویژه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

?رفع مشکلات مربوط به شبکه کاربران

?افزایش امنیت در شبکه و حفظ امنیت اطلاعات مجموعه

?مشاوره لازم برای تهیه تجهیزات سخت‌‎افزاری

?افزایش سرعت و بهینه‌سازی کامپیوترها

?مانیتورینگ تجهیزات یک شبکه

?تهیه نسخه بکاپ از همه دیتاها

?اصلاح برخی ساختارهای موجود در شبکه

تعرفه خدمات کامپیوتری

تعداد شرکت‌هایی که به عنوان مرکز پشتیبانی کامپیوتر کار می‌کنند، در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از قبل شده است. هر یک از آن‌ها اهداف و وظایفی دارند و بنابراین نمی‌توان قیمت ثابتی را برای همه آن‌ها در نظر داشت. با این حال این تعرفه به عواملی بستگی دارد که بد نیست با آن‌ها آشنا شوید:

پیچیدگی‌های تجهیزات سخت‌افزاری در شبکه

این که در درجه اول چه تعداد دستگاه به شبکه کسب و کارتان متصل باشد، مورد مهمی است. نوع دستگاه‌ها و نیز مقدار تخصص مورد نیاز برای پشتیبانی از آن‌ها را هم نباید از یاد برد. هر یک از دستگاه‌ها به زمان لازمی برای یادگیری و رفع ایرادات نیاز دارند و همچنین تعداد سرورهای فیزیکی، پرینترها، کامپیوترها، اکسس پوینت‌ها را می‌توان از این تجهیزات سخت‌افزاری به شمار آورد.

پشتیبانی شبکه|اسمارت تی

نوع قرارداد پشتیبانی شبکه

ساعات و روزهای آنلاین بودن برای خدمت‌رسانی به مشتریان در هر کسب و کاری متفاوت است. شرکت‌های فعال به عنوان مرکز پشتیبانی کامپیوتری به چنین اطلاعاتی برای رفع سریع‌تر ایرادات نیاز دارند. برندهایی که در بیشتر ساعات با دستگاه‌ها کار می‌کنند، به قراردادهایی با ساعت و تعداد روز بیشتری هم نیاز دارند.

پیشنهاد مطلب: مقاله با موضوع تفاوت کلاینت و سرور رو از دست نده.

نوع سرویس‌های نرم‌افزاری

تعداد و نوع سرویس‌های نرم‌افزاری هم یکی دیگر از عوامل موثر روی تعرفه حل مشکلات کامپیوتری را تشکیل می‌دهد. برای نگهداری از سرورهای مجازی  DC، بکاپ گرفتن، اشتراک گذاری فایل‌ها و زیرساخت‌های مختلف نرم‌افزارها باید هزینه کرد. در نتیجه شرکت‌های این حوزه باید به کسب چنین اطلاعاتی هم بپردازند.

مزایای مرکز پشتیبانی کامپیوتر

به علت تعدد شرکت‌های خدمات کامپیوتری، شاید اعتماد کردن به تمام آن‌ها دشوار باشد. مشتریان همواره باید محتاطانه و آگاهانه انتخاب کنند تا باری از روی دوششان برداشته شود. اگراین شرکت از متخصص کامپیوتر کاربلد و حرفه‌ای بهره‌مند باشد، مزایایی نصیب آن کسب و کار می‌شود که لازم است در این بخش به آن‌ها اشاره کنیم.

معمولا اغلب مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری یک کسب و کار در همان ماه نخست برطرف می‌شود؛ مشکلاتی اعم از کندی، آلودگی توسط بدافزارها و عدم دسترسی به برخی منابع که این روزها برندهای زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

یک سری از مشکلات سطحی نیز طی ساعات نخست برطرف می‌گردد. سایر مشکلات کمی به صبر مشتری نیاز دارد و در صورت نیاز، شرکت پشتیبان باید کارشناسی را به صورت حضوری به آن محل بفرستد.

شرکت‌ پشتیبان معمولا قراردادی را با آن کسب و کار امضا می‌کند تا به تمام وظایف خود به مرور پایبند باشد. این در حالی است که برخی از شرکت‌ها این خدمت را در اختیار مشتری قرار نمی‌دهند و عملا اعتبار خاصی ندارند.

برای یک شرکت خوب تفاوتی ندارد کارشناس حضوری را برای چه منظور بخواهید. این کارشناس باید در سریع‌ترین زمان ممکن به دفتر شما مراجعه کرده و مشکلات را بررسی کند. متاسفانه تعداد بالایی از شرکت‌ها، افراد را برای بررسی‌های سخت‌افزاری در صف انتظار قرار می‌دهند و در این شرایط سرعت عمل را از دست می‌دهید.

سخن پایانی؛ خدمات مرکز پشتیبانی کامپیوتر چای هوشمند

چای هوشمند برای سال‌ها در زمینه پشتیبانی کامپیوتر و شبکه سابقه داشته است و مشتریان همواره از خدمات آن رضایت دارند. تمام موارد گفته شده در این مطلب جزو دایره وظایف چای هوشمند نیز هست و از متخصصان کاربلدی بهره می‌برد. اگر به دنبال سرعت بالا در رفع ایرادات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیز انواع پشتیبانی هستید، همین حالا با شماره تلفن‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. همکاران ما در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی نیازهای شما عزیزان هستند.